Stipp pensioen aanlevering (via een PDO-bestand)

Voor de aanlevering van gegevens aan Stipp pensioenfonds moet een 'BDO-bestand' gegenereerd worden vanuit Profit. Hiervoor wordt een analyse (met Excel) gebruikt om dit bestand te genereren. Deze functionaliteit werkt alleen als je in de omgeving een cao 5209 'Flexbranch (Pensioen via Stipp)' ingericht hebt, met daarin looninrichting voor de berekening van de Stipp pensioenpremie.

De handleiding bestaat uit de volgende stappen:

Instellingen
Stap 1: Genereren van de analyse
Stap 2: Genereren van het PDO-bestand

Instellingen

Instellingen op werkgeversniveau, tabblad 'Instantie Stipp':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LET OP:

  • Alle velden zijn verplicht (dat is niet aangegeven).
  • Werkgevernummer wordt door Stipp ook wel 'Uw kenmerk' genoemd.
  • Code opdrachtgever is altijd '950'.
  • Jaar 1e aanlevering is het jaar waarin de eerste aanlevering vanuit Profit aan Stipp is gedaan, ook aanleveringen met oudere analyses tellen hierbij mee.

 

Instellingen per medewerker in de eigenschappen van de salarisregel, tabblad 'Stipp pensioen':

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LET OP: Als de medewerker overgaat van de basis- naar de plusregeling, dan moet er een nieuwe salarisregel aangemaakt worden waarbij de begindatum van de salarisregel gelijk is aan de eerste dag van de maand/periode waarin de medewerker overgaat. Het is niet mogelijk om halverwege een maand/periode over te gaan van de basis naar de plusregeling.
 

 

Stap 1: Genereren van de analyse

Genereer de analyse 'Stipp Pensioenaanlevering', via Startmenu HRM: Uitvoer / Analyse Payroll. 
Geef in onderstaand scherm, voor de gegevensverzamelingen '1. Aanleverperiode', '2. Periodegrondslag' en '3. Pensioenuren' (zie punt 1) een filter op het veld 'Werkgever [FILTER]' (zie punt 2):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per gegevensverzameling onderstaand filter instellen (dus in totaal 3 x):

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 2: Genereer het PDO-bestand

LET OP: Dit filter moet je per regel (gegevensverzameling), dus 3 keer, opgeven.
Klik op "Voltooien". De analyse wordt nu in Excel geopend

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Klik eerst op de knop 'Inhoud inschakelen'.

2. Geef het jaar en de aanleverperiode op. Met de optie 'Alles t/m gekozen aanleverperiode' kan in één keer een nieuwe (cumulatieve) aanlevering gedaan worden.
Alle andere velden worden gevuld vanuit de eigenschappen van de werkgever (tabblad 'Instantie Stipp').

3. Klik op de knop 'Exporteren'. Geef een locatie op waar het bestand opgeslagen moet worden.
LET OP: Pas de bestandsnaam niet aan.

Als je onderstaande melding krijgt, is het bestaand succesvol opgeslagen op de opgegeven locatie.