Samenvoegen van twee personen die ook allebei gebruiker zijn

Door een oude work-around, of door 'vervuiling' kan het zijn dat bepaalde personen meerdere keren voorkomen in CRM als 'Persoon". Daarnaast kan het voorkomen dat deze 'Personen' ook gekoppeld zijn aan 'Gebruikers'.

Stap 1: Samenvoegen gebruikers

 

Ga naar de autorisatietool, via Startmenu Algemeen: Beheer / Autorisatietool. Op tabblad “Gebruikers”, zoek de twee gebruikers die samengevoegd moeten worden.

LET OP: Van de twee gebruikers, selecteer de gebruiker die geen OutSite toegang heeft (dus alleen toegang tot de Pocket App).

 

Kis menu-optie Gebruiker --> Samenvoegen met:

 

Vul het veld "Voeg alle eigenschappen van deze gebruiker:" met de gebruiker(code) van de gebruiker die geen toegang heeft tot OutSite (indien de gebruiker niet in de lijst staat, vul het veld dan handmatig met de gebruiker code).

Vul het veld "samen met deze gebruiker:" met de gebruiker(code) die toegang heeft tot OutSite (indien de gebruiker niet in de lijst staat, vul het veld dan handmatig met de gebruiker code).

 

Als de gebruikers zijn samengevoegd, open de eigenschappen van de (overgebleven) gebruiker en ga naar tabblad "Algemeen":

 

Vul het veld "E-mail" met het zakelijk/werk e-mailadres.

 

Stap 2: Samenvoegen personen

Ga naar Startmenu CRM: Organisatie/Persoon / Organisatie/persoon.

Bepaal welke twee personen samengevoegd moeten worden en welke van de personen gekoppeld is aan een medewerker.

Ga naar Startmenu CRM: Organisatie/Persoon / Samenvoegen, en druk op de knop "Nieuw":

 

 

Selecteer in het veld "Bron" de persoon die NIET gekoppeld is aan de medewerker.

Selecteer in het veld "Doel" de persoon die gekoppeld is aan de medewerker.

Kies in het veld "Samenvoegen" de waarde "D" van "Direct samenvoegen".

 

Open de eigenschapen van de (overgebleven) persoon en controleer of deze persoon gekoppeld is aan zowel de gebruiker als aan de medewerker. Controleer ook of de persoon 'Contactpersoon' is bij de juiste organisaties. Tot slot, controleer de portal toegang en autorisatierollen.

 

Stap 3: Resetten Pocket App toegang

 

Open het overzicht van gebruikers van de Pocket App in Profit via Startmenu Algemeen: AFAS Pocket / Gebruikers en ga naar tabblad "":

 

Selecteer de juiste gebruiker en druk op de actieknop "1. Toegang verwijderen".

LET OP: De gebruiker moet hierna de Pocket App opnieuw instellen.